شش سیگما

دوست گرامی،در این پست توضیحات در مورد شش سیگمارا مشاهده می نمایید .
شش سیگما|50687859|kg|

حجم فایل : 6.1 MB
نوع فایل : پاور پوینت
تعداد اسلاید ها : 103
1 SIX SIGMA OVERVIEW 2 شش سيگما چيست؟ براي درک شش سيگما به کمي آشنايي با اصطلاحات آماري نياز است يک فلسفه درهر کاري که انجام مي دهيد کمتر اشتباه کنيد
يک اندازه گيري آماري براي تعيين توان محصول فرايندهاو خدمات از ابزار اندازه گيري استفاده کنيد
یک مجموعه ابزار مجموعه ای از کلیه ابزارهای آماری
يك شاخص يک سيستم اندازه گيري
يک استراتژي تجاري کيفيت بالا هزينه ها را کاهش ميدهد 3 شش سيگما يک شاخص است M Measure
E Everything
T That
R Results
I In
C Customer
S Satisfaction

هر آنچه که به رضايت مشتري منتج ميشود را اندازه گيري کنيد 4 سرعت
+
هزينه

کيفيت سرعت
+
هزينه
کيفيت تغيير الگو ذهني کيفيت علت است نه معلول استراتژی تجاری 5 “اگر مجبور شوم که با تعداد کمي کلمه حرفم را به گوش مديريت برسانم ، خواهم گفت که همه چيز با کاهش واريانس انجام مي شود.”
W. Edwards Deming واريانس: صداي فرايند 6







ارتباط نرخ افزايش سيگما و تعداد قطعه خراب در ميليون نرخ سيگما PPM
2 308,537
3 66,807
4 6,210
5 233
6 3.4
بوسيله می توان به بهبودهای چشمگيری دست يافت 7 اثر شش سيگما بر هزينه های کیفیت 8 انواع پروژه های شش سيگما آيا اختلاف
كم است؟ نيازهاي مشتري قابليت فرايند طراحي مجدد
و بنيادين بهبود داخلي بله خير طراحي يك فرآيند/ محصول جديد
روش گسترده
طراحی مجدد فرايند
ريسك بالا
فاصله زماني طولاني تر
نوشتن چندين CTQ
هدف: تغيير فرايند ثابت كردن فرآيند موجود
تمركز محدود
استفاده از مدل جاري فرايند
ريسك كم
فاصله زماني كوتاه تر
نوشتن تعداد كمي CTQ
هدف: بهبود فرايند موجود DFSS DMAIC 9 DMAIC انتخاب پروژه پروژه ها با احتمال زياد موفقيت بيشتري دارنداگر...
مسئله اصلی سازمان باشد
فرايند مربوط به مسئله به وضوح تعريف شده باشد (بتوانيد نقطه شروع و ختم آن را تشخيص دهيد)
بر فرايند مربوط به مسئله تسلط داشته باشيد
بتوانيد مشتريان داخلي و خارجي که نتايج اين فرايند را دريافت کرده و استفاده مي کنند راشناسايي کنيد
مي دانيد يا مي توانيد بفهميد که مشتريان چطور محصول را به کار مي گيرند
مشتري ازمحصول چه مي خواهد و چه پارامترهايی از محصول برای او مهم هست. 10 بتوانيد پارامترهای مهم برای محصول را اندازه گيری کنيد
بتوا...



مطالب دیگر:
📜طرح توجیهی تولید پارا آمینوفنل📜مقاله نقش شرکتهای کوچک و متوسط درصادرات ایران📜ابزارهای موجود در بازار سرمایه ایران📜مقاله ابزارهاي مالي در بازار سرمايه📜مقاله آثار ضايعات محصولات كشاورزي بر جنبه هاي مختلف اقتصادي📜مقاله اجاره اهرمی📜طرح توجيهي توليد كربوكسي متيل سلولز (CMC)📜طرح توجيهي توليد آمونياك مايع📜طرح توجیهی تولید بوتانول (بوتیل الکل)📜نقشه ی بخش های شهرستان بوکان📜نقشه ی بخش های شهرستان چالدران📜نقشه ی بخش های شهرستان خوی📜نقشه ی بخش های شهرستان مهاباد📜نقشه ی بخش های شهرستان ماکو📜نقشه ی بخش های شهرستان میاندواب📜نقشه ی بخش های شهرستان نقده📜نقشه ی بخش های شهرستان اشنویه📜نقشه ی بخش های شهرستان ارومیه📜نقشه ی بخش های شهرستان پیرانشهر📜نقشه ی بخش های شهرستان سلماس📜نقشه ی بخش های شهرستان سردشت📜نقشه ی بخش های شهرستان شاهین دژ📜نقشه ی بخش های شهرستان تکاب📜نقشه ی بخش های شهرستان اردل📜نقشه ی بخش های شهرستان بروجن